Odchudzamy potrawy.

Odchudzamy potrawy

Przechodząc na dietę zazwyczaj rezygnujemy z pewnych dań, które uważamy za wysokokaloryczne i ciężkostrawne. Tak więc w odstawkę idzie: pieczywo, makarony, sery, mąka, cukier, , wszelkiego rodzaju desery, przekąski takie jak chrupki, chipsy, już o pizzy nie wspominając. Efektem tego nasza staje się monotonna i nużąca, bo ileż można jeść sałatki i chude mięso. Chodzimy głodni, tęsknym wzrokiem zerkając na posiłki, które wyeliminowaliśmy ze swojego jadłospisu.

Chciałabym dzisiaj Was przekonać, że nie musimy z niczego rezygnować. Wystarczy znaleźć zdrowe zamienniki i w ten sposób nasze menu stanie się dużo bardziej urozmaicone, a nam łatwiej będzie utrzymać dietę i osiągnąć cel jakim jest zrzucenie nadprogramowych kilogramów.

Jak naleśniki zmienić w danie dietetyczne?

Do zrobienia naleśników potrzebujemy mąki, wody, mleka, jajka, tłuszczu, soli i cukru. Przeanalizujmy po kolei te składniki.

Mąka – zamiast używać mąki pszennej wysokokalorycznej, dodajmy mąkę kukurydzianą, owsianą lub orkiszową. Liczba kalorii leci w dół, a my dodatkowo zwiększamy sobie ilość błonnika i składników odżywczych.

Mleko – jeżeli naleśniki mają być dietetyczne, mleko o zawartości 0,5% tłuszczu z powodzeniem nam wystarczy.

Jajka są zdrowe i nie należy ich unikać, ale jeśli chcemy jeszcze bardziej odchudzić nasz , dodajmy same białko. Szczypta soli i wystarczy. Nie ma potrzeby dodawania do ciasta  ani cukru, ani tłuszczu.

Naleśniki smażymy na dobrze rozgrzanej patelni przetartej jedynie oliwą z oliwek.Po usmażeniu przełóżmy je na papierowy ręcznik, aby pozbyć się reszty tłuszczu.

Tak przygotowany naleśnik jest leciutki, niskokaloryczny i można go jeść spokojnie, bez wyrzutów sumienia.

maliny