Napoje

Zielona herbata – na dietę i odchudzanie.

Opowiadałam Wam już o zielonej kawie i jej niezwykłych właściwościach oraz wpływie na przemianę materii. Teraz drugi napój, który wart jest przyrządzania i picia, gdy chcemy być zdrowi i szczupli. Też zielony. Domyślacie się już o czym mówię? Chodzi o zieloną herbatę…

Listki tej herbaty zachowują swój naturalny zielony kolor, ponieważ nie zostały poddane fermentacji i nie doszło do utlenienia.

Napar z zielonej herbaty działa pobudzająco, hamuje rozwój bakterii w przewodzie pokarmowym, obniża ciśnienie krwi, przeciwdziała zakrzepom. Herbata ta jest bogata w witaminy i sole mineralne. Zapobiega nowotworom. Działa moczopędnie, usuwa toksyny z organizmu. Wspomaga odchudzanie, ponieważ przyspiesza metabolizm i pobudza wydzielanie soków trawiennych.

Jak sami widzicie, herbata ta wywiera niezwykle korzystny wpływ na zdrowie i na prawdę warto ją pić.

Jak zaparzyć zieloną herbatę? Wsypuję 3 do 5 łyżeczek do małego czajniczka i następnie zalewam gorącą wodą. ta powinna mieć 60-90 stopni, tak więc po zagotowaniu należy odczekać 12-14 minut i dopiero zalać herbaciane listki. Po krótkim parzeniu – 3minuty – zielona herbata jest orzeźwiająca i pobudzająca. Po dłuższym parzeniu napar działa relaksująco.

Kolor zaparzonej zielonej herbaty jest słomkowy, a smak niezwykle delikatny.

  • Grupę 14 mężczyzn podzielono po połowie. Jedna grupa przyjmowała ekstrakt z zielonej herbaty, druga grupa przyjmowała placebo. Po 4 tygodniach i zakończeniu eksperymentu grupa przyjmująca ekstrakt z zielonej herbaty zmniejszyła swoją wagę o 1,6 % więcej niż grupa przyjmująca placebo.