Porady kulinarne

Czy czerwone mięso jest zdrowe?

Mięso stanowi ważny element diety człowieka. Jest najlepszym źródłem dobrze przyswajalnego białka. Zawiera mało wapnia, ale dużo żelaza, fosforu, cynku, miedzi, magnezu i witamin z grupy B. Do czerwonego mięsa zaliczamy: wołowinę, cielęcinę, wieprzowinę, koninę, kaczkę i gęś, baraninę i większość dziczyzny. Białe mięso to drób i ryby. Czy czerwone mięso jest zdrowe? To właśnie… Continue reading Czy czerwone mięso jest zdrowe?

Dania obiadowe · Proste i tanie dania

Zapiekanka z ciasta francuskiego

Cześć! zapraszam was dzisiaj na pyszną zapiekankę, którą mozna szybko przygotować na drugie śniadanie. Jeżeli zaś nie macie za wiele czasu, to sprawdzi się ona również doskonale jako danie obiadowe. Składniki: 1 płat ciasta francuskiego 1 jajko 2 garści tartego żółtego sera 10 parówek Wykonanie: Przygotowujemy wszystkie składniki. Ciasto francuskie rozwijamy i od razu przekładamy… Continue reading Zapiekanka z ciasta francuskiego

Dania obiadowe

Jabłkowe placki z rodzynkami

Cześć kochani! Dzisiaj zapraszam Was na pyszne placuszki w których główną rolę grają jabłka. Nie będą to jednak placki z jabłkami ( zazwyczaj kroję owoce na plasterki, zanurzam w cieście i na patelnię), ale najprawdziwsze jabłkowe placki – do ciasta dodamy tarte owoce i przejdzie ono całkowicie ich smakiem i zapachem. Składniki: olej do smażenia… Continue reading Jabłkowe placki z rodzynkami

Sosy

Firma Folwark – sosy i majonezy

Hejka kochani! Dzisiaj chciałam przede wszystkim podziękować firmie Folwark za bardzo smakowitą przesyłkę, którą właśnie dostarczył mi listonosz. Folwark znam od dawna i bardzo ich sosy lubię i wykorzystuję w codziennej kuchni … majonez przyda się na pewno! Jeżeli jeszcze nie znacie produktów Folwarku, to zachęcam. U mnie na zdjęciu widzicie remuladę duńską – jest… Continue reading Firma Folwark – sosy i majonezy

Dania obiadowe · Mięsa i wędliny

Kotlety orzechowo-serowe

Cześć! Zapraszam Was dzisiaj na wyjątkowe kotlety mielone. Wyjątkowe, bo dodamy do nich orzechy i żółty ser. Składniki: 1 kg mięsa mielonego, najlepiej mieszanego 1 szklanka orzechów włoskich 1 szklanka żółtego sera startego na tarce 2 cebule 2 ząbki czosnku 1 łyżeczka soku z cytryny 2 jajka sól, pieprz bułka tarta do panierowania + 2… Continue reading Kotlety orzechowo-serowe

Teoria zdrowego odżywiania się

Zalety i wady picia mleka

Picie mleka budzi bardzo wiele kontrowersji. Zwolennicy tego napoju argumentują, że mleko jest pełne witamin i mikroelementów, jest doskonałym źródłem wapnia, wzmacnia kości i odporność organizmu. Przeciwnicy natomiast twierdzą, że jego picie może mieć bardzo negatywne konsekwencje dla naszego zdrowia i w rzeczywistości przynosi więcej szkód niż pożytku. Przyjrzyjmy się zatem bliżej mleku i jego… Continue reading Zalety i wady picia mleka

Desery · Walentynki

Ciasteczka walentynkowe z ciasta francuskiego

Cześć! Zaraz Walentynki i bez względu na to czy obchodzicie to święto, czy nie, zawsze warto coś smacznego upiec … Ja chciałabym Wam zaproponować ciasteczka niezwykle proste i szybkie w przygotowaniu. Składniki: 1 arkusz ciasta francuskiego nutella 1 jajko kawałek nitki patyczek do szaszłyków Wykonanie: Na arkuszu ciasta francuskiego równomiernie rozsmarowuję warstwę nutelli. Następnie zwijam… Continue reading Ciasteczka walentynkowe z ciasta francuskiego

Teoria zdrowego odżywiania się

Rodzynki – czy warto je jeść?

Rodzynki są tylko niepozorne z wyglądu – w środku drzemie w nich potężna siła! Dobroczynnie wpływają na nasz układ trawienny, zapobiegają wzdęciom i zaparciom. Zmniejszają również poziom cholesterolu we krwi. Co więcej, osoby zagrożone osteoporozą powinny je włączyć do codziennego menu, ponieważ rodzynki zawierają w sobie dużą ilość wapnia. Jedzmy więc te niepozorne, pomarszczone, słodkie… Continue reading Rodzynki – czy warto je jeść?

Dania obiadowe · Mięsa i wędliny

Pieczone pałki kurczaka w jabłkach

Cześć! Zapraszam Was dzisiaj na danie, które z powodzeniem możecie przygotować na obiad. Jeżeli lubicie potrawy z kurczaka, jesteście mięsożercami – myślę, że tak przygotowane pałki Wam zasmakują. Składniki: 7 pałek kurczaka 4 jabłka sól, pieprz 2 łyżki miodu 250ml bulionu 2 łyżki oleju 1 łyżka papryki słodkiej 1,5 łyżki majeranku Wykonanie: Zaczynamy od przygotowania… Continue reading Pieczone pałki kurczaka w jabłkach

Teoria zdrowego odżywiania się

Glutaminian sodu – cichy zabójca

Glutaminian sodu jest dodawany do bardzo wielu produktów. Sprawia, że smak i zapach staje się bardziej wyrazisty i kuszący. Powoduję, że chcemy jeść więcej, mamy coraz silniejszy apetyt. Niesie również ze sobą bardzo groźne dla naszego zdrowia konsekwencje. Warto się zapoznać ze skutkami spożywania glutaminianu sodu zanim kolejny raz sięgniemy po zupkę w proszku czy… Continue reading Glutaminian sodu – cichy zabójca

Desery · Proste i tanie dania

Błyskawiczne bezy

Witajcie kochani! Ostatnio chwaliłam się faworkami. Zostały mi z ich smażenia 2 białka – jak je wykorzystać? Najpierw przyszła mi do głowy białkowa babka – jednak do niej potrzeba dużo więcej niż dwa białka. Wybór padł więc na bezy. Jednak nie te, które zawsze robię – prostsze, szybsze … tylko dwa składniki – 2 białka… Continue reading Błyskawiczne bezy