Ciasta · Teoria zdrowego odżywiania się

Czerwone porzeczki – dlaczego warto je jeść?

Cześć kochani! Od dwóch lat jestem dumną właścicielką własnego ogrodu. Oczywiście, od początku wiedziałam, że musi się w nim znaleźć miejsce na warzywniak. Czy jest coś wspanialszego od jedzenia owoców i warzyw, które się samemu wyhodowało i patrzyło jak rosną od malutkiego ziarenka? Moja ogrodowa pasja i znajomość sadzenia i pielęgnacji roślin jest jeszcze w… Continue reading Czerwone porzeczki – dlaczego warto je jeść?

Niedługo na blogu

Express do kawy od Lidl Polska

Cześć kochani!!! W związku z tym iż współpracuję z kilkoma markami, a jedną z nich jest Lidl Polska, Lidl obdarował mnie ostatnio wyjątkowym prezentem. Otóż zostałam posiadaczką ekspresu ciśnieniowego do kawy i powiem Wam, że jestem mega szczęśliwa, bo ja – nieuleczalna kawoholiczka – nie miałam do tej pory porządnego ekspresu. Już niedługo pokażę Wam… Continue reading Express do kawy od Lidl Polska

Dzisiaj jadłam ...

Młoda marchewka zapiekana w miodzie ze świeżym oregano i majerankiem

Cześć kochani! Wymyśliłam sobie nową kategorię na blogu (jakby już ich nie było wystarczająco dużo 😉 ). W każdym razie w tej grupie wpisów będę zamieszczać zdjęcia pysznego jedzonka, które przyszło mi zjeść  – przygotowanego przeze mnie lub przez kogoś innego.  Przepisu nie podaję. Chciałabym, aby te posty były dla Was inspiracją, może podsuną Wam… Continue reading Młoda marchewka zapiekana w miodzie ze świeżym oregano i majerankiem

Dania obiadowe · Mięsa i wędliny · Sosy

Bitki z szynki w sosie pieczarkowym

Witajcie kochani!!! Dzisiaj chciałabym was zaprosić na przepyszne bitki z szynki w sosie bardzo pieczarkowym. Odkąd je przygotowałam po raz pierwszy, są jednym z ulubionych dań na obiad u mnie w domu. Składniki: ok 1 kg szynki 2 cebule 2 ząbki czosnku 1 litr bulionu 300-400g pieczarek 3 łyżki śmietany 2 łyżki masła trochę mąki… Continue reading Bitki z szynki w sosie pieczarkowym

Sosy

Prezenty od Folwarku

Gdy dostaje się prezent, wypada za niego podziękować. Zwłaszcza, gdy jest to wyjątkowo smaczny prezent. Folwark już od jakiegoś czasu tak miło mnie zaskakuje i pamięta, aby uprzyjemniać mi pichcenie w kuchni. Sosów jest sporo do wyborów, dlatego każdy może znaleźć swój ulubiony smak. Są one świetnym dodatkiem do dań, sałatek, mięs … Dziękuję 🙂

Teoria zdrowego odżywiania się

Gotowanie na parze

Dietetycy uważają, że najzdrowszym sposobem przygotowywania posiłków jest gotowanie ich na parze. Pokarmy tak przyrządzone tracą najmniej witamin i soli mineralnych. Nie wypłukujemy z nich składników odżywczych, bo nie zanurzamy produktów w wodzie. Nie potrzebujemy też masła czy oleju, a więc danie staje się lżejsze i zdrowsze. Ideałem jest używanie piętrowego garnka, dzięki któremu oszczędzamy… Continue reading Gotowanie na parze

Przygotowanie warzyw i owoców · Sałatki - przepisy

Kalarepa pełna zdrowia

Kalarepa trafiła do Polski w XIX wieku. Zjadamy jej kuliste zielone łodygi. Zawierają one sód, potas, magnez, wapń, mangan, żelazo, miedź i jod. W kalarepie znajdziemy też witaminy: B1, B2, B6 i C. Najsmaczniejsza jest młoda kalarepa, wtedy jej miąższ jest chrupiący, soczysty i słodki. Starsza potrafi być łykowata i  twarda. Co ciekawe, najbogatszą w… Continue reading Kalarepa pełna zdrowia

Dania obiadowe · Mięsa i wędliny

Błyskawiczny gotowany schab

Cześć!!! Zapraszam Was dzisiaj na danie mięsne, a dokładnie na gotowany schab. Przyrządzimy go jednak w sposób niecodzienny. Otóż będziemy go gotować jedynie 2 razy po 10 minut. , a składnikiem zalewy do mięsa będzie majonez. Składniki: 800g schabu bez kości 2 łyżki soli 2 łyżeczki cukru 3 czubate łyżki majonezu 5 ząbków czosnku po… Continue reading Błyskawiczny gotowany schab

Porady kulinarne

Czy czerwone mięso jest zdrowe?

Mięso stanowi ważny element diety człowieka. Jest najlepszym źródłem dobrze przyswajalnego białka. Zawiera mało wapnia, ale dużo żelaza, fosforu, cynku, miedzi, magnezu i witamin z grupy B. Do czerwonego mięsa zaliczamy: wołowinę, cielęcinę, wieprzowinę, koninę, kaczkę i gęś, baraninę i większość dziczyzny. Białe mięso to drób i ryby. Czy czerwone mięso jest zdrowe? To właśnie… Continue reading Czy czerwone mięso jest zdrowe?

Dania obiadowe · Proste i tanie dania

Zapiekanka z ciasta francuskiego

Cześć! zapraszam was dzisiaj na pyszną zapiekankę, którą mozna szybko przygotować na drugie śniadanie. Jeżeli zaś nie macie za wiele czasu, to sprawdzi się ona również doskonale jako danie obiadowe. Składniki: 1 płat ciasta francuskiego 1 jajko 2 garści tartego żółtego sera 10 parówek Wykonanie: Przygotowujemy wszystkie składniki. Ciasto francuskie rozwijamy i od razu przekładamy… Continue reading Zapiekanka z ciasta francuskiego

Dania obiadowe

Jabłkowe placki z rodzynkami

Cześć kochani! Dzisiaj zapraszam Was na pyszne placuszki w których główną rolę grają jabłka. Nie będą to jednak placki z jabłkami ( zazwyczaj kroję owoce na plasterki, zanurzam w cieście i na patelnię), ale najprawdziwsze jabłkowe placki – do ciasta dodamy tarte owoce i przejdzie ono całkowicie ich smakiem i zapachem. Składniki: olej do smażenia… Continue reading Jabłkowe placki z rodzynkami

Sosy

Firma Folwark – sosy i majonezy

Hejka kochani! Dzisiaj chciałam przede wszystkim podziękować firmie Folwark za bardzo smakowitą przesyłkę, którą właśnie dostarczył mi listonosz. Folwark znam od dawna i bardzo ich sosy lubię i wykorzystuję w codziennej kuchni … majonez przyda się na pewno! Jeżeli jeszcze nie znacie produktów Folwarku, to zachęcam. U mnie na zdjęciu widzicie remuladę duńską – jest… Continue reading Firma Folwark – sosy i majonezy

Dania obiadowe · Mięsa i wędliny

Kotlety orzechowo-serowe

Cześć! Zapraszam Was dzisiaj na wyjątkowe kotlety mielone. Wyjątkowe, bo dodamy do nich orzechy i żółty ser. Składniki: 1 kg mięsa mielonego, najlepiej mieszanego 1 szklanka orzechów włoskich 1 szklanka żółtego sera startego na tarce 2 cebule 2 ząbki czosnku 1 łyżeczka soku z cytryny 2 jajka sól, pieprz bułka tarta do panierowania + 2… Continue reading Kotlety orzechowo-serowe

Teoria zdrowego odżywiania się

Zalety i wady picia mleka

Picie mleka budzi bardzo wiele kontrowersji. Zwolennicy tego napoju argumentują, że mleko jest pełne witamin i mikroelementów, jest doskonałym źródłem wapnia, wzmacnia kości i odporność organizmu. Przeciwnicy natomiast twierdzą, że jego picie może mieć bardzo negatywne konsekwencje dla naszego zdrowia i w rzeczywistości przynosi więcej szkód niż pożytku. Przyjrzyjmy się zatem bliżej mleku i jego… Continue reading Zalety i wady picia mleka