Teoria zdrowego odżywiania się

Gotowanie na parze

Dietetycy uważają, że najzdrowszym sposobem przygotowywania posiłków jest gotowanie ich na parze. Pokarmy tak przyrządzone tracą najmniej witamin i soli mineralnych. Nie wypłukujemy z nich składników odżywczych, bo nie zanurzamy produktów w wodzie. Nie potrzebujemy też masła czy oleju, a więc danie staje się lżejsze i zdrowsze. Ideałem jest używanie piętrowego garnka, dzięki któremu oszczędzamy… Continue reading Gotowanie na parze

Przygotowanie warzyw i owoców · Sałatki - przepisy

Kalarepa pełna zdrowia

Kalarepa trafiła do Polski w XIX wieku. Zjadamy jej kuliste zielone łodygi. Zawierają one sód, potas, magnez, wapń, mangan, żelazo, miedź i jod. W kalarepie znajdziemy też witaminy: B1, B2, B6 i C. Najsmaczniejsza jest młoda kalarepa, wtedy jej miąższ jest chrupiący, soczysty i słodki. Starsza potrafi być łykowata i  twarda. Co ciekawe, najbogatszą w… Continue reading Kalarepa pełna zdrowia

Dania obiadowe · Mięsa i wędliny

Błyskawiczny gotowany schab

Cześć!!! Zapraszam Was dzisiaj na danie mięsne, a dokładnie na gotowany schab. Przyrządzimy go jednak w sposób niecodzienny. Otóż będziemy go gotować jedynie 2 razy po 10 minut. , a składnikiem zalewy do mięsa będzie majonez. Składniki: 800g schabu bez kości 2 łyżki soli 2 łyżeczki cukru 3 czubate łyżki majonezu 5 ząbków czosnku po… Continue reading Błyskawiczny gotowany schab

Porady kulinarne

Czy czerwone mięso jest zdrowe?

Mięso stanowi ważny element diety człowieka. Jest najlepszym źródłem dobrze przyswajalnego białka. Zawiera mało wapnia, ale dużo żelaza, fosforu, cynku, miedzi, magnezu i witamin z grupy B. Do czerwonego mięsa zaliczamy: wołowinę, cielęcinę, wieprzowinę, koninę, kaczkę i gęś, baraninę i większość dziczyzny. Białe mięso to drób i ryby. Czy czerwone mięso jest zdrowe? To właśnie… Continue reading Czy czerwone mięso jest zdrowe?

Dania obiadowe · Proste i tanie dania

Zapiekanka z ciasta francuskiego

Cześć! zapraszam was dzisiaj na pyszną zapiekankę, którą mozna szybko przygotować na drugie śniadanie. Jeżeli zaś nie macie za wiele czasu, to sprawdzi się ona również doskonale jako danie obiadowe. Składniki: 1 płat ciasta francuskiego 1 jajko 2 garści tartego żółtego sera 10 parówek Wykonanie: Przygotowujemy wszystkie składniki. Ciasto francuskie rozwijamy i od razu przekładamy… Continue reading Zapiekanka z ciasta francuskiego

Dania obiadowe

Jabłkowe placki z rodzynkami

Cześć kochani! Dzisiaj zapraszam Was na pyszne placuszki w których główną rolę grają jabłka. Nie będą to jednak placki z jabłkami ( zazwyczaj kroję owoce na plasterki, zanurzam w cieście i na patelnię), ale najprawdziwsze jabłkowe placki – do ciasta dodamy tarte owoce i przejdzie ono całkowicie ich smakiem i zapachem. Składniki: olej do smażenia… Continue reading Jabłkowe placki z rodzynkami

Sosy

Firma Folwark – sosy i majonezy

Hejka kochani! Dzisiaj chciałam przede wszystkim podziękować firmie Folwark za bardzo smakowitą przesyłkę, którą właśnie dostarczył mi listonosz. Folwark znam od dawna i bardzo ich sosy lubię i wykorzystuję w codziennej kuchni … majonez przyda się na pewno! Jeżeli jeszcze nie znacie produktów Folwarku, to zachęcam. U mnie na zdjęciu widzicie remuladę duńską – jest… Continue reading Firma Folwark – sosy i majonezy

Dania obiadowe · Mięsa i wędliny

Kotlety orzechowo-serowe

Cześć! Zapraszam Was dzisiaj na wyjątkowe kotlety mielone. Wyjątkowe, bo dodamy do nich orzechy i żółty ser. Składniki: 1 kg mięsa mielonego, najlepiej mieszanego 1 szklanka orzechów włoskich 1 szklanka żółtego sera startego na tarce 2 cebule 2 ząbki czosnku 1 łyżeczka soku z cytryny 2 jajka sól, pieprz bułka tarta do panierowania + 2… Continue reading Kotlety orzechowo-serowe

Teoria zdrowego odżywiania się

Zalety i wady picia mleka

Picie mleka budzi bardzo wiele kontrowersji. Zwolennicy tego napoju argumentują, że mleko jest pełne witamin i mikroelementów, jest doskonałym źródłem wapnia, wzmacnia kości i odporność organizmu. Przeciwnicy natomiast twierdzą, że jego picie może mieć bardzo negatywne konsekwencje dla naszego zdrowia i w rzeczywistości przynosi więcej szkód niż pożytku. Przyjrzyjmy się zatem bliżej mleku i jego… Continue reading Zalety i wady picia mleka

Desery · Walentynki

Ciasteczka walentynkowe z ciasta francuskiego

Cześć! Zaraz Walentynki i bez względu na to czy obchodzicie to święto, czy nie, zawsze warto coś smacznego upiec … Ja chciałabym Wam zaproponować ciasteczka niezwykle proste i szybkie w przygotowaniu. Składniki: 1 arkusz ciasta francuskiego nutella 1 jajko kawałek nitki patyczek do szaszłyków Wykonanie: Na arkuszu ciasta francuskiego równomiernie rozsmarowuję warstwę nutelli. Następnie zwijam… Continue reading Ciasteczka walentynkowe z ciasta francuskiego

Teoria zdrowego odżywiania się

Rodzynki – czy warto je jeść?

Rodzynki są tylko niepozorne z wyglądu – w środku drzemie w nich potężna siła! Dobroczynnie wpływają na nasz układ trawienny, zapobiegają wzdęciom i zaparciom. Zmniejszają również poziom cholesterolu we krwi. Co więcej, osoby zagrożone osteoporozą powinny je włączyć do codziennego menu, ponieważ rodzynki zawierają w sobie dużą ilość wapnia. Jedzmy więc te niepozorne, pomarszczone, słodkie… Continue reading Rodzynki – czy warto je jeść?

Dania obiadowe · Mięsa i wędliny

Pieczone pałki kurczaka w jabłkach

Cześć! Zapraszam Was dzisiaj na danie, które z powodzeniem możecie przygotować na obiad. Jeżeli lubicie potrawy z kurczaka, jesteście mięsożercami – myślę, że tak przygotowane pałki Wam zasmakują. Składniki: 7 pałek kurczaka 4 jabłka sól, pieprz 2 łyżki miodu 250ml bulionu 2 łyżki oleju 1 łyżka papryki słodkiej 1,5 łyżki majeranku Wykonanie: Zaczynamy od przygotowania… Continue reading Pieczone pałki kurczaka w jabłkach